Saturday, February 14, 2009

As predicted....

Google TV: Still a Tough Sell


As Google pulls out of the newspaper and radio ad business, it seems loyal to its TV efforts, but several shortcomings are holding it back


In the past two months, Google (GOOG) has abandoned its efforts to sell newspaper and radio advertising. Will it pull the plug on its initiative to sell TV ads, too?


Given the coming convergence of TV and the Internet as well as advertisers' hunger for Web-style measurements for their TV commercials, chances are good that Google will stay the course. But it faces a tough slog. A range of companies are also developing technologies that do a better job of allowing advertisers to target TV viewers. Then there is traditional media's deep-rooted suspicion of Google. "They're the pretty new girl in high school," says a senior ad sales executive. "We hate them for that."

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1 comment:

Unknown said...

Anúncios do Google vão basear-se nos interesses do utilizador

O Google arrancou ontem com uma nova ferramenta que se baseia no histórico de actividades online do utilizador para exibir a publicidade. Segundo o The New York Times, esta estratégia, denominada «behavioral targeting», já é utilizada pela maioria dos concorrentes do Google, ainda que seja criticada pelos defensores da privacidade dos internautas.

Ainda assim, e segundo o diário nova-iorquino, o Google vai oferecer novas formas para os internautas poderem proteger a sua privacidade e editar toda a informação compilada sobre os seus interesses.

Ainda segundo o New York Times, o Google vai segmentar os utilizadores em 20 categorias e quase 600 subcategorias, sendo que não irá criar perfis para interesses mais «sensíveis», como a religião, raça, orientação sexual, problemas de saúde ou financeiros.